Potraga za stihom


Batler sumnje


U beskrajno predvorje pjesme, ulazim

Uveden ulaštenim batlerom sumnje
U njegovim očima, davno ugaslim
Vidim sve tajne ove samotne kugle


I svaki nam je korak sinkroniziran k'o ples

Dok kročimo niz stube nizane u krug
Uvijek iznova osjetim bijes
Žudnja da napokon vratim taj dug


U podnožju predugih stuba

Siktav uzdah k'o šupalj mijeh
Otme se iz mojih stisnutih prsa
Iz njegovih grohotan smijeh


Tu prikaza otvara vrata

Okreće mi leđa, nestaje u mrak
K'o junakov povratak iz rata
Čeka me njen miris, zagušuje zrak…


SOBA SA IKONOM



Pred vratima protrnem bićem cijelim

Dok straha i sumnje kupa me vir
Ulazim, mada je to zadnje što želim
Jedini način da pronađem mir


Od vlažnih zidova, kamenih ploča

Nesigurnih koraka odbija se jeka
Snop svijetla i jedna središnja točka
Njeno uokvireno lice strpljivo čeka


Pod ikonom njenom postavljen stol

Svijećnjaci teški, igrokaz sjena
Gozba duhova, kruh i sol
Gnjevnih svatova večera nijema


Gubim konce iščašene stvarnosti

Samo ikona njena ostaje
Pogled u daljinu, maglovite banalnosti
Tu moja bol - stih postaje


LABIRINT RIJEČI



Korak po korak ulazim u sjenu

Stih po stih izvrćem nutrinu
Svaka prava riječ ustrepta me i prenu
Svaki pravi stih proriče sudbinu


Svijećama bez plama obasjavam si put

Kroz labirint riječi,beskrajno dug
Važući bez utega koliko sam lud
K'o vaga lopova - subjektivan sud


Na podovima staklenim zamke za naivce

Nekada sam i sam bio plijen za njih
Na zidovima kamenim križevi za krivce
Ne suosjećam sa njima, ja još imam stih


Okrutno svijetlo obgrli tijelo

K'o krvava plima, prirode hir
Hodnikom uskim k'o zmajevo ždrijelo
Zanosa i strave očaravajuć' pir


ISKUPLJENJE 



Krikove strašne i tamnice boli

Ostavljam iza k'o ružan san
Pročišćen uzvišenim strahom, moj Olimp
Lovora vijenac pleten u dah


Rukama zaklanjam lice i oči

Da vatri me žarkih ne oprži var
Odajom tisuća baklji dok kročim
Shvaćam da rasplet odavno znam


Spiralama sjajnim od žarkoga plama

Nebu se verem, uzvišen put
Ushićen plodnošću vlastitog uma
Rugam se, sumnji, otplaćujem dug


Uzdahtalo dolazim do vrhunca strasti 

Iscijeđen k'o sočni limun u čaj
Osjećam topli povratak vlasti
Pročišćen stihom, pjesnik, dodiruje raj

D.T.

Nema komentara:

Objavi komentar